1. elokuuta 2017

Mediassa taas "uutisena" minun vuosia sitten blogissani kertoma juttu


Surkuhupaisaa. Näitä on ollut ennenkin ja useita, en nyt jaksa edes lähteä penkomaan sen enempää (esim. lähimaksukorttien tietoturvaongelmat ja autojen gps-seuranta, jne. tulee heti mieleeni, KVG), mutta jatkossa tuon kyllä aina esille, koska on alkanut suoraan sanottuna vituttamaan tämmöinen. Minä uutisoin tietoturvaongelmasta X blogissani selkeästi ja laajalti, varoittaen ihmisiä...ketään ei kiinnosta vittuakaan. Sitten kuluu muutama vuosi ja yht äkkiä media uutisoi asiasta tietoturvaongelmana isoin otsikoin ja ihmiset kohahtavat. Niih.

Retorinen kysymys: Olisiko kannattanut A) Lukea minun blogiani jo vuosia sitten B) Mainita edes, että itse asiassa minä olen asiasta uutisoinut kyllä ko. paskamediaa ennen?

Esimerkiksi nyt 31.7.2017 Iltapaska uutisoi:"Luotettu internet-suoja pettää: Näin helposti tilisi kaapataan", eli miten kaksivaiheinen tunnistautuminen on mahdollista kiertää tai kaapata, jos se on paskasti tehty. No, minäpä kerroin asiasta blogissani jo miltei kaksi vuotta sitten ja vieläpä paljon yksityiskohtaisemmin ja muitakin pointteja esille tuoden. Mainitseeko Iltapaska asiasta mitään? Ei tietenkään. Itse asiassa minä kerroin blogissani sittemmin, miten näissäkin asioissa voi suojaa parantaa huomattavasti, sitäkään ei tietenkään Iltapaska uutisoinut, ehkä sitten parin vuoden päästä toki senkin kerrotaan. Eipä toki Iltapaskaa kiinnostanut uusin löydökseni Googlen parista tietoturvaongelmasta, kaipa Iltapaska nekin uutisoi uutena tietona parin vuoden päästä sitten.

Niih.

Tämmöistä tää on. Paskamedia on paskamedia. Onneksi MV-lehti on taas pystyssä, ähäkutti. :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti